MORSDAG



Morsdag är det idag. 

Och jag har kanske fått den häftigaste och tuffaste morsdagsrosen någonsin! 

Min yngre - han, lillungen, ni vet - studerar ju till smed och hade knåpat ihop till en ros som inte vissnar i det första taget! 

Och det roliga är att då min äldre grabb var i tidiga tonåren var han otroligt intresserad av glasblåseri och hade då vi varit på en uppvisning lyckats smyga iväg och köpa en handblåst glas-ros åt mig. Så nu har jag eviga rosor av vardera pojkarna. En i glas och en i metall. 

Och gubben var snäll och fixade det där mer traditionella med vitsippor till morgonkaffet. Härligt! 

Nu är det bara Eurovisionen och ishockey VM (anordnas den i år...???) och så är vårens milstolpar avklarade och det kan bli sommar! 


1 kommentar:

Unknown sa...

Men så läcker, så vacker!!!