KURSVECKOSLUT VERSION 2.0


Som så många andra, som de flesta, fick jag snällt rigga upp en arbetsstation här hemma. 
Jag jobbar ju lika mycket hemifrån som från kontoret, och sitter då gärna vid fönstret, men 
eftersom kursen handlar om Photoshop och bildbehandling så är det alltid bättre om man hittar en
vrå med aningen skum belysning för att få färgerna rätt då man redigerar.

När marssolen ger sitt allt, trots ett imponerande filter av vinterns damm och annat på fönstren, 
så är det utmanande att hitta en skum vrå. 

De senaste månaderna har jag verkligen inte upplevt att just ljusinsläppet skulle vara ett problem,
men nu plötsligt blev det så :). Alltid är det nåt. 

Men tack och lov att vi har denna möjlighet att rigga upp våra arbetsstationer. 
Jag hade kanske en lite onödigt nonchalant inställning till hela corona-viruset 
och hur det skulle sprida sig här i Europa. På något sätt tänkte man (jag) att 
det inte kunde bli värre här i Europa än det var i Kina, men tji fick vi.

Kollade häromdagen appen Flightradar där det går att följa flygtrafiken 
online. Jag blev onekligen lite häpen över att det såg ut att vara minst lika 
mycket flyg i luften som vanligt och trafiken mellan USA och Europa såg
inte ut att vara glesare än vanligt, den heller. Märkligt. 

Det som däremot var uppseendeväckande var att över Afrika var det mycket 
glest av flygplan och samtidigt läser man i tidningen att man 
undrar varför corona-viruset inte spridit sig lika effektivt där. 

Hmmm....kan där vara ett samband? 

Få se hur detta slutar? 

Tills dess får vi skura tassarna och nysa i armvecket. 
Och jobba på distans - de som kan. 

P.s. Det där med toa-pappret begriper jag inte fortfarande....

Inga kommentarer: