TANKA HÖST-TANKAR







I år har jag verkligen fått tanka höstfärger så det förslår! 
I Lappland lär det redan kommit snö på sina ställen, medan höstglöden
är som allra finast här i söder. 

Vandrade i timmar i skogen, bara hunden och jag . 
Hittade väl inte överdrivet mycket svamp, men det var skönt att bara
gå där i sina egna tankar. 

Stängde stugan för vintern.
Kan hända att det blir ett besök ännu, men på 
något sätt kändes det nu att min "skogskvot" var fylld. 
Först veckor i Lappland och sedan en lång-weekend på stugan. 
Mitt projekt, som just handlar om skog, blev också klart så det kändes 
skönt att sätta punkt på fler plan. 

Många känner säkert den där känslan när man rott i land ett
projket, det är en skön lättnad men samtidigt tomt på något 
märkligt sätt. 

Tankarna irrade sig till kommande projekt, smakade på funderingarna och 
idéerna som kom och gick medan fötterna tog mig sakta framåt i skogen. 

Skrev i stugboken att det var överraskande mycket mösspripplor inne i stugan, 
nästan lika mycket som det brukar vara efter en hel vinter. Ändå har jag inte något ätbart 
framme där som borde locka dem. Väntar de en kall vinter när de 
redan nu söker sig inomhus? Talgoxarna knackade på fönstret och 
uppmärksammade mig på att det kunde vara dags för lite solrosfrön.

Hösten är som finast nu, men vintern står nog där och flåsar en i nacken.

Inga kommentarer: