BACK TO BASICS - FOR A WHILE





Har äntligen lagt den där sista punkten på ett större naturfotoprojekt som 
tagit "ett tag" att få ihop och ro i land. Puuuust! 
Just nu känns det bara skönt att få lägga den biten åt sidan. 
Mitt naturfoto-jag med en deadline att hålla och ett projekt att ro i land tar 
och pausar en stund. 

Även om jag redan planerar följande naturfotoprojekt....men det är en annan story. 
Och det är än bara planer. Låter dem stanna där ett tag till. 

*

Men nu, hörni, tänker jag för en stund återgå till det den här bloggen startade kring, 
nämligen inredning och småfix här hemma. 
På tiden skulle någon kunna säga........inte minst jag själv. 

Ett bra tag nu sedan jag här hemma gjort annat än rört ihop lite nödvändigt i matväg 
och efter det dråsat ner i, vid det här laget, det  m y c k e t slitna och nedsuttna soffhörnet. 

Helt klart dags att gå lite "back to basics". För ett tag i alla fall. 
Skall dessutom bli riktigt skönt att bara få "vara hemma" ett tag.

Har några små fotoprojekt här innan jul, men på mitt ena andra jobb 
kommer en högsäsong emot, så helt okej med paus på den ena fronten i alla fall.

Nu skall jag, eller i alla fall planera, ta itu med 
hemmet som en längre tid nu blivit riktigt styvmoderligt behandlat 
av mig (resten av de inneboende under samma tak bryr sig inte så mycket 
åt ett eller annat håll, som vanligt) men mig har det stört lite. Heh...

Jag känner att en liten anspråkslös makeover skulle pigga upp. 
Det är lite så jag stressar av faktiskt. 
Av att vara kreativ på ett annat plan än "vanligt" är som att vila 
från det "vanligt kreativa". 
Lite luddigt beskrivet men ni kanske förstår? 

Skönhet i hemmet har ändå alltid varit 
en kanal av inspiration, kreativitet och 
faktiskt ren skär egoistisk avslappning för mig. 

Så för en stund skall jag bli en riktigt huslig liten hemtomte.
Back to basics. 

Inga kommentarer: