SOMMARSTAD


- 1 AUGUSTI 2019 -


Allas 'Allas'
 
Undrar om inte det här är den finaste plats i stan man kan 
distansjobba ifrån? 




Den är nog galet hög den där benji-hopp-kranen.
 Blir fortfarande yr av tanken att min grabb hoppade därifrån.

Större delen av mitt vuxna liv har jag, så fort jag haft någon dag ledig, 
siktat och riktat mig mot naturen, ut till skog, till skärgård. 
Ett större projekt där skogen spelar en stor roll börjar så småningom vara
på den bättre sidan. Mer redan gjort än kvar att göra. Och även om det varit ett 
synnerligen intressant och givande projekt så känns det ändå skönt att slutet hägrar.
Om ändå på lite håll, men ja...hägrar. Om jag kisar. Heh.

Men som motvikt till skogen känns det härligt att ta kameran med till stan.
Skall nog göra det lite oftare i framtiden. På bilder försvinner stadens nojs och oljud.
För mig är fotografernade en meditativ syssla och därför känner jag att det är enklare 
att få till den känslan ute i naturen. Att vistas i naturen är ju meditativt i sig.

Så lite överraskande att jag kunde uppleva nästan samma känsla då jag 
gick längs gator och torg i stan med kameran i högsta hugg. 

Kanske skogen får vila ett tag?



Inga kommentarer: