HÖSTENS DIS OCH DIMMA

- 21 AUGUSTI 2019 - 





Våren är fin. Sommaren är skön.
Men hösten - den är guld! 

(Vad vintern är må vara osagt...heh) 

Min årstid börjar alldeles strax, vi ligger så i startgroparna för allt det vackra!

September och oktober är de vackraste månaderna tycker jag.
Höjdpunkten på mitt år, så är det bara! 

Jag älskar disiga morgnar, mörknande kvällar, svala vindar och så alla
dessa fantastiska mättade färgerna i naturen. När det grälla får ge vika för
det subtila. När naturen åter doftar jord och fukt. 

I år har jag fört min förtjusning för hösten ett steg längre och 
har sparat ett par veckor semester att ta ut när hösten (förhoppningsvis) 
är som vackrast. Än är det någon vecka kvar innan jag får ta er med på en
höstresa som tar oss - nåh -dit näsan pekar. Lite är planlagt och 
planerat, det mesta inte. Det får bli som det blir. 
Så jag redan längtar! 

Börjar redan lite otåligt pilla på tält och sovsäckar.
Spritkök och vandringsskor. 
Rastlösheten pyr inom mig. 

Snart! 

Inga kommentarer: