HEMMADAG

 - 8 AUGUSTI 2019 - 



Skönt med en hemmadag så här under semestern. 
Har ränt omkring hela min lediga vecka hittills och i morgon och på söndag fortsätter det. 
Det är härligt att bara sticka iväg på utfärder lite hit och lite dit, men skönt att 
också landa i sitt soffhörn och bara vara också! 

Minns ni min "julgran" från i fjol då jag spände upp snören som 
jag trädde grangrenar på och så några enkla julgransdekorationer. 
Efter julen blev ju banden kvar för ja...jag hade väl annat bättre för mig.
Så blev det påsk och min snöres-installation blev ett påsk-äggsträd.
Behändigt! Nåh...tror ni jaghar fått snören nedtagna sedan dess? 

Alldeles riktigt; nej, det har jag inte! 

Men när sådant slarv upprepar sig kan man bara göra det bästa av saken och
ta årstiden till hjälp och göra ett rönnbärsträd sensommaren till ära! 
Hahahaa! Nu finns det en legitim orsak att slippa ta ner snören igen på ett tag.

Till hösten kan det ju bli...ja vänta bara. Nåt skall jag komma på! 



Inga kommentarer: