MÅNDAGMORGON...


Idag skulle det vara dagen då jag äntligen skulle sätta igång med ett
skrivprojekt som har med mina studier att göra, inget vars deadline ännu 
förorsakar ångest, men har skjutit på och skjutit på. 
Väntat på den där "inspirationen" som nu inte alls är villig att infinna sig! 

Är fortfarande ensam hemma eftersom resten av de inneboende fortfarande 
susar runt i de spanska bergen. Så ingen dag kunde vara bättre än denna! 

Ja, idag! Idag! 


Vaknade till domherrens väna pipande ute i trädgården. Jag sover fortfarande med
fönstret öppet - finns inget bättre! 
De har lovat köldgrader på nätterna nu, så jag måste nog plocka undan
blomman som står där vid fönstret - så den inte tar skada. 
Finns inget bättre än vakna till fågelkvitter - så här i november! 
Man sover så gott i den friska luften.

Men sedan tog liksom piggheten slut.
Känner mig helt nere i skorna och har absolut NOLL
inspiration, varje liten tanke på hur jag skall börja för-
kastas innan jag ens tänkt tanken klar. 
Det här blir ju inte till någonting! 

Jag tror jag går ut och glor på lite sparvar i trädgården istället. 

Ja.

Och sen. Sen skall jag börja...

Inga kommentarer: