EN SÅN JÄVLA YRSEL...


...men det till trots så har jag hittat något positivt i varenda novemberdag hittills. 

Men till yrseln, ja.

Jag skulle egentligen nu sitta på planet till Spanien. Så var det tänkt.
Men så gick det så att äldre sonen och hans sambo bestämde sig för att ta en 
kreativ paus i förhållandet. För en tid eller för gott det får tiden utvisa.
Innan sambon får fixat med nytt boende flyttade grabben 
tillfälligt hem (till vår matsal...) med en del av sitt pick och pack.

Sen fick han lite andra motgångar slängt i ansiktet så då tyckte jag
att han kunde, i mitt ställe, resa till Spanien med papsen sin. 
Få lite semester. Träffa sin spanska kompisar. 
För det var han värd liksom. 

Om ett tag skall lillungen ändå packa sina pinaler från 
sin lilla vrå och flytta till Åbo. 
Då lösgörs en liten egen plätt för äldre grabben, 
i alla fall tills de unga tu kommit på hur de vill ha det och ordnat upp sitt boende.
Boendet ihop eller separat. 
To be or not to be - that's the question - ni vet? 

Och så när jag då avstod min resa till Spanien till grabbens förmån 
så gick jag ju direkt igång på vad jag kunde göra istället med mina
sedan ett tag inbokade semesterdagar.
Efter en lång paus har det med inredning att göra! 

Men innan alla flyttlådor på väg in och alla andra flyttlådor på väg ut
är synkroniserade och nerpackade och upp-packade så är här en sådan jävla yrsel.

Ursäkta mitt språk. Heh. 

*

Det betyder att min kamera riktad på naturfoto får vila ett tag. 

Det blir att dokumentera lite innan och efterbilder.

Då där som det var i begynnelsen av denna blogg.

Så back to basics - lite? 
För en stund i alla fall. 




1 kommentar:

himmelstäppan på smultronbacken sa...

That's life, känner till yrseln! Man får bara "leva på" så ordnar sig det mesta så småningom. Ha det så bra!
Höstkram från Åsa