NÄSTAN LITE OVERKLIGT...


Jag säger då det, den här sommaren har ju varit alldeles makalös! 
Känns nästan lite overkligt att det bara fortsätter att vara finaste
sommaren även om vi glidit in ett stycke av september. 

Sitter i solen ute och skriver, har precis duschat och låter håret
självtorka. I den här värmen och med den här fina varma vinden kommer det 
att gå i ett nafs. Skall minsann på teater ikväll, släpar med
familjen på en musikal; Kinky Boots på Helsingfors stadsteater. 

Vädret till trots packade jag undan en del sommarkläder idag.
Bara min garderob skvallrar om att jag är en riktig höstmänniska! 
Om någon för en endaste sekund trodde att jag skulle få MER utrymme i garderoben
genom att plocka undan sommarkläderna så misstog den personen det hela rejält.

Ner i vinterförvar åkte några ärmlösa tunikor och ett par sommarklänningar
(som jag bott i den här sommaren) men fram ur samma förvar kröp ett 
dussin mysiga, lurviga, tjocka tröjor, och halsdukar och koftor...

Det var någon som myntade begreppet "Pinterest-snygg" och
september är ju just den månaden på året då man här på våra breddgrader kan 
segla runt i snygga jeans, sneakers, ballerinas eller varför inte stövlar 
och fina tröjor och halsdukar, kanske till och med en hatt utan att
vare sig storkna i värmeslag eller frysa ihjäl.

Jag hade väl tänkt klä mig lite så där Pinterest-snyggt till kvällen,
i linneblus och varm långkofta och halsduk, men men...

...som om man inte hade varmt nog på grund av den där
biologiska bergochdalbanan en går och bär inom sig så 
är temperaturen definitivt mer högsommar än höst.

Och även om jag gillar att klä mig i lager på lager, så känns det inte fullt
bekvämt att skala av sig både kofta och blus och topp och helst
bara sitta där i bh...Näh, det skulle nog inte omgivningen uppskatta.
Inte familjen heller...

Verkliga stora problem jag tampas med så här en
solig och varm eftermiddag i september.

Kanske det är så det skall vara? 
Att de stora problemen kan hålla sig borta en dag som idag
då det är nästan lite overkligt fint?!

Inga kommentarer: