STÄDA I VÄXTHUSET...




Ja, ja...det är ju ännu inte helt tid att packa ner hela sommaren
och alla krukor och sådant stuff, men eftersom jag är en sådan där
som hellre befinner mig höstveckosluten ute i skog och mark än i trädgården
så är det fullständigt naturligt att städa undan sommaren en dag som denna.

Utemöblerna, de somriga, åker upp på stallvinden för skön vintervila.
De sista sommarblommorna åker för återbruk i komposten och
växthuset städas så där höst-rent som känns skönt.





Kanske jag bara är en sådan där som hela tiden är lite före
när det gäller årstider. En tid redan har jag  klätt mig alldeles
för varmt när jag gått promenader eller på små vandringar.

Samtidigt vet jag att jag snart helst är ute i skogen, i naturen varenda 
ledig stund jag har och med tanke på det är det läge att städa undan sommaren
i god tid, så sedan när hösten är här på riktigt är det bara att ta för sig.

Jag längtar höst...



Så är det bara.

Välkomnar en ny årstid av hela hjärtat - älskar hösten! 





Inga kommentarer: