DÄR SATT DEN...


...årets första snö.
Och nog om den!

Fejan är till brädderna fylld av snöfoton, snöuppdateringar, snörelaterade nyheter, snö, snö, snö.

Man skulle nästa kunna tro att snö på dessa breddgrader är något alldeles speciellt och extraordinärt och inte alls ett årligen återkommande fenomen som förvisso verkar ta de flesta på säng.
I synnerhet bilisterna då.

Jag tror inget återkommande naturfenomen berör lika starkt, lika många, som Den Första Snön.

Jag berörs också, fast mer så att jag inte vill ha snö än, inte snö i ett halvår!
Nej tack!
Jag vill ha glåmig höst, jag vill ha krispiga frostdagar med solsken - men ingen snö...än!

Ja, ja...nu snöade jag visst in mig på ett snöinlägg jag med i alla fall!

Bäst att gå och kolla om inte de gröna tomaterna kokat färdigt i köket.
Här doftar faktiskt lite mormorskök denna fredagskväll.

Inlagda gröna tomater och syltad rödlök.

Lite gott!


2 kommentarer:

Anonym sa...

tycker oxå att det är tidigaste laget för snö! Nej nej, vill ha grådis, lite dimma som sammet, ibland västlig blåst som smeker.

planterade hyazinter som ska bli vita, de kom igår från odla nu.

haentrevlig helg margareta

Maggi sa...

Ja, precis!!!! Man behöver den där sammetsdimman för att kunna riktigt glädjas åt snöljuset!