I STARTGROPARNA...

...är sommaren,
är sommalovet,
är alla nybakade studenter inför framtiden.
Grattis alla!

I startgroparna är jag. Som en flodhäst i startgroparna. Tänker mycket på flytten, på packandet, på allt som skall göras. Men jag gör inget, eller inte så mycket i allafall. Bara småpetar lite här och där. Ingenting att räkna med. Vet inte riktigt var jag skall börja. Flummig och ofokuserad så in i nordan.
Inte bra!
Med Lillungen på avslutning. Det är något speciellt med våravslutningar. Det är som det där riktiga startskottet på sommaren. Ungar som springer omkring och leker vattenkrig i strädgården. Syrenerna doftar. Myggen biter.
Det är sommar nu, den har startat.

Frågan är när jag skall starta. Få igång mig med projektet flytta.
Nästa vecka kommer flyttlass-Nisse nr ett och ger en offert. Kanske det blir fart på mig då?

Sådär i TEORIN har jag redan packat allt, och sådär i TEORIN vet jag vad som skall vart i det nya hemmet. Och sådär i TEORIN vet jag vilka förändringar jag vill göra där.

Visst är det så att bra planerat är hälften vunnet, visst? Visst??!! visst??

Men nu: Njut alla nybakade studenter, alla nybakade sommarlovsfirare, alla sommarnjutare.

kram M

Inga kommentarer: