TILL SALU...

...är detta hus.
Mitt Hem börjar däremot förbereda flytten västerut.

I så gott som varje rum finns numera flyttlådor och sopsäckar.
Sparas - Slängas är våglängden min hjärna är uppkopplad på just nu :)
Och det är onekligen ganska skönt att rensa i röran. Än har jag tid att känna efter vad jag verkligen vill ha med mig och vad jag inte behöver...egentligen!
Jag kan inte förneka att det är en njutning att vända och vrida på saker och verkligen känna efter vilka ting jag vill ha med mig, och vilka jag kan lämna.
Skönt!
Den viktigaste bekräftelsen att jag är på rätt väg fick jag ändå av lillungen häromdagen då vi var en sväng till vår nya hemstad i helt andra ärenden och stannade på en (inte helt hälsosam men onekligen ganska god) bit mat på vägen hem och  sonen mumlade mellan tuggorna:
- Vet du, mamma, det känns som om vi skulle bo här redan!
De sista av tvivlet smulades sönder just i det ögonblicket. Åh, just så känner jag också!!!

Platsen, hemmet, kommunen som vi bott i har varit den bästa när man har småbarn. Jag har inget ont ord att säga om det. Vi har trivats så, kännts lite som om man bott i en Mumindal - på ett bra sätt!
Men nu ger vi oss iväg, lite som Snusmumriken!
Skönaste weekenden alla Snusmumrikar,
Snorkfröknar, Muminmammor och Lilla My:r.
Mumintroll, Stinkyn och Muminpappor inte att förglömma!
M.


1 kommentar:

Home No.1 sa...

Hej M, var länge sedan jag kikade in , här händer det grejer ser jag. Du vad härligt underbart skrivet i alla dina inlägg har nästan glömt vad fint som kommer från dig, och fotocollagen är så vackra de berör mig, ILOVE!

Huset ser så mysigt ut, hoppas det blir som ni har tänkt er, allt!!! Kram A.