MINNEN FRÅN IGÅR...

...HOPPET OM I MORGON - GLÄDJEN AV IDAG.

Så känns det för mig just nu.



När allt det praktiska av vår separation är i hamn, kommer minnen till ytan. På ett bra sätt. De goda minnen.

Som att minnas en fin sommar.

Man väljer att inte komma ihåg regndagarna - bara de där vindstilla soldagarna.




Sitter här i köket och tänker på hur snabbt allt vänder. För ett par timmar sedan satt jag med min väninna i trädgården och det var sommar. Nu regnar det ute, jag har tänt ljus och öppnat fönstret mot natten för att lyssna på regnet och den tunga vinden i asparna. Ett brytningskede.

Något nytt skall komma.


Både i mitt liv och därute i naturen. Hösten är på väg. Och jag älskar hösten!



Hihi...det är nog bara att börja klättra vidare...mot morgondagen. Och hoppet:)




Men mellan Minnen från igår och Hoppet om i morgon njuter jag av Gläjden av idag!

Så innerligt lycklig, och tacksam, över att beslut som kan vara jobbiga visar sig ändå vara bra beslut. Att mina älskade ungar verkar förstå varför de för dem de allra viktigaste människor väljer att gå egna vägar.

Att det finns minnen som aldrig försvinner. Som skall tillåtas att leva.



Som smakerna av sommar lever vidare.

Bara vi förädlar dem...

kram
M

2 kommentarer:

Sirkka sa...

Läste om promenaden och tankarna om nuet, gårdagen och framtiden. Ger mycket att fundera över. Och som vanligt har du så vackra bilder på din sida.

S o F sa...

Så fint , så fint...

Du skapar stämning som vanligt. :)

Lycka till med allt det nya!