GRISIGT VÄRRE...

Nu har den kommit på besök till oss...influenssan med tryne.

Det är min äldre son som blivit angripen. Det är lite synd om honom, säger han själv i allafall...Jag tycker han är ganska söt när han grymtar där inbäddad bland täcken och filtar.
Svininfluenssan kan man knappast skydda sig emot, den kommer om den kommer, men i veckan hörde jag att nu är något bevisat som jag länge misstänkt.

Choklad är bra för oss, för våra hjärtan (och själen). Det som jag anat länge är nu äntligen vetenskapligt bevisat...hihi.

För oss chokladälskare är det manna att läsa att det gäller både kvalitet OCH kvantitet som räknas denna gång. Desto mera choklad, desto bättre för hjärtat (och själen). Nja...så finns där ju det där eländiga med linjerna som man ibland måste ta i beaktande, men om inte så skulle jag kunna
l e v a

av choklad.



Vill man inte skämma bort sig med choklad, kan man göra det helt kalorifritt med den nya inredningsboken:


Jag köpte min hos Home Nr 1, och om jag försod rätt, så har hon kvar några exemplar ännu. (Rätta mig om jag har fel, Annica)
(Länken till henne hittar du här i högra marginalen)
Boken är verkligen vacker och för oss som gillar dethär med franskdanskgammalslitenromantiskshabby
är den vad en gigantisk pralinask är för choklad älskaren...

Jag, för min del, tänker inte alls vara måttlig nu, utan jag tänker ohämmat njuta av bägge två!
Och så skall jag ta och sköta om ungen min som ligger och nyser och pyser och fryser. Stackars lilla (?) gris! *Aaaaatttssjooo*

Sköt om er, och nys i armvecket! Kram, M.

1 kommentar:

Home No.1 sa...

Hej M stämmer bra det du skrev om boken=)
Och vad gott det ser ut nu blir man ju sugen igen, och jag som försöker bli liiite smalare...kram Annica.