KANELBULLENS DAG



Det är i dag det. Och i dag är det också Djurens Dag, eller nåt ditåt. 
Minns inte helt vad det heter. Men innehållet är ju klart. 
Vi uppmärksammar våra pälslingar. 

Dessvärre har jag inte bakat, bilden är från en dag i maj då jag fick ett ryck att baka bulle. 
Dessa ryck kommer inte speciellt ofta till mig. Tyvärr. 
Gubben har ett par kompisar som gärna bakar bullar. Det har inte smittat på gubben. Tyvärr. 
Kanske jag borde knåda till en bulla-deg här endera dagen och frysa in så man har. 
Men det får bli till en annan dag, och förmodligen till ett annat veckoslut. 
I morgon åker vi till stugan för att stänga ner och på söndagen skall jag ha ett 
möte som jag   e g e n t l i g e n  borde ha haft idag men som jag  g l ö m d e! 

Jag har definitivt inte som vana att glömma möten, men idag hände det. Hade visserligen en
märklig känsla hela dagen att jag missat nåt, men jag trodde det var vaccinering av katt-Iris
som jag preliminärt hade bokat till idag klockan åtta på morgonen, men en annan uppgift som
inte kunde skjutas på kom i vägen och jag bokade om veterinärtiden. 
Till eftermiddagen hade jag bokat frissa tid - och DET var på tiden. Senast jag gick till frissan
var det ännu snö på marken. Hon är en pärla min frissa, jag säger då det. 
Från en rishög där jag knappt lyckats kamma saltstänk, mossa och barr från testarna trollar
hon fram en silkeslen hårman och bara...wow! 
Frissor hörni! Nog är de ju bara guld?!

Så när jag glatt skrittade ut ur frisörsalongen så slår det mig att just nu på denna tidpunkt
borde jag vara någon helt annanstans och ha dator och hela baletten med mig...
... detta har aldrig hänt mig! Tur att andra parten var förstående. Det har jag uppfostrat honom till. 
Var nämligen en fråga om ett möte med min äldre grabb, men det var ett business-möte och
oberoende av släktförhållanden så håller man det man lovat. Kanske extra mycket just då.

 

Nå, vi kan ta igen det så ingen skada skedd. Mer bara att det stör mig. 

På tal om andra störande "moment" så ser ni ju själv. Det kan stundvis finnas små utmaningar
i att få något skrivet. Isynnerhet så här kvällstid. Och det är ju då jag kryper upp i mitt
soffhörn för att skriva ner lite tankar och funderingar, eller bara enkla små anteckningar om
vardagen här på bloggen. Just nu, Djurens Dagen till ära, är det ganska uppenbart var mitt fokus är. 
Att ge lilla Iris en lycklig katt-tillvaro här hos oss. 
Ibland kan man behöva ta en tupplur på tangentbordet. Det är nu så. 
Ha ett skönt veckoslut! 

Kram Maggi

Inga kommentarer: