DET SVAGA LJUSET


 Skall jag vara ärlig, så är jag lite uttråkad. 

Januari är inte alls min månad, för tidigt att börja så och fundera på trädgården. Gick en sväng in i den lokala trädgårdsbutiken. Där ekade det tomt mellan hyllorna och lappar " Vi bygger om inför ny säsong" var uppklistrade lite här och där. Ingen inspiration alls att hämta där, inte. 

Ute är det någon plusgrad och all den vackra fluffiga snön är borta, bara en tjock, tung sörja ligger kvar. Det småregnar. Jag borde ta hunden och gå en promenad - det finns inga dåliga väder - bara dåliga kläder -men det tar lite emot. Hunden ser inte speciellt ivrig ut hon heller, har grävt ner sig bland alla kuddarna i soffan. 

Dessutom har jag blivit tvungen att föra min kamera på reparation, den fick sig en törn i höstas och efter det har den inte riktigt fungerat som den skall. Det behövs beställas nya reservdelar så jag kommer att vara utan kamera i flera veckor!!! (hjälp!)

Jag har en reservkamera, men när jag skulle försöka blåsa liv i den, så visade sig att batteriet inte längre laddar sig. Jag är inte speciellt överraskad. Det är åratal sedan jag senast använt den. Nå, nu behöver jag faktiskt inte kameran till något viktigt förrän i slutet på februari, så det är ingen katastrof, men det känns underligt att inte ha en kamera med på promenaderna. Eller att kunna nappa tag i den bara för att fånga något annat fint. 

Som en liten gnutta svagt solljus till exempel. Sen när det vill visa sig igen. 

Inga kommentarer: