GRYMT VACKERT....


Jag fotograferar för tillfället rätt mycket ut i skog och mark inför
höstens stora projekt vilket gör att jag inte är fullt lika 
ivrig som tidigare att släpa på kameran på min fritid. 

Det är synd, kan jag tycka, för det finns ju så otroligt mycket fint
som är värt att fånga på bild, återkomma till, och minnas. 

Just nu är min fokus bara på annat håll. 




Så mycket i naturen som är just grymt vackert. 

Senaste veckoslutet fotade jag "trädgården" på stugan. 
Den är så oansenlig att jag vet inte om den ens kan kallas trädgård. 
Mest bara några enkla växter som visat sig vara tuffa nog att 
klara livet i skärgården - utan någon som helst vård och omtanke. 

På en av blommorna hade en pyttespindel precis huggit 
käkarna i en fluga. Det må vara en makaber bild, men
trots det så tycker jag där finns en skönhet i den. 

Livets vara eller inte vara, leva eller inte leva. 
Eller överleva. 

I mitt fotoprojekt har jag stött på mycket som har med
död och överlevnad i naturen att göra och hur märkligt det än kan låta
så tycker jag på något plan att det är grymt vackert. 

Live and let die. 



Inga kommentarer: