FREDAGSKONTORET...


Ett par dagar i veckan kan jag själv välja var jag riggar upp mitt kontor. 
Tisdagar till torsdagar är jag fysiskt fast på ett kontor på en viss adress. 
De senaste dagarna har luftkonditioneringen där varit sönder - och ute har det varit
+ 30 grader varmt...*pust*

På måndagar brukar jag ha kontorsdag för en annan firma, men kan där i en viss mån
jobba lite varifrån som helst. Inte alltid men ofta. 

Fredagar däremot är mina alldeles egna "kontorsdagar". Det är då, utöver
min fritid då, som jag jobbar med mina egna projekt. 

Alldeles förträffligt att då åka tidigt på morgonen ut till stugan, slänga skorna av sig, 
fixa en lunchmacka och sätta igång med att jobba lite. 




Sommarvärmen stiger snabbt upp mot trettiostrecket och jag har packat med 
vita linnegardiner som jag hänger upp som skydd mot den gassande solen. 
Trodde aldrig jag skulle vilja stänga solen ute, men jo. 

Fönstren bakom gardinerna är öppna mot havet och det kommer
en svag bris som ändå ger lite svalka. 

Jag skriver och får en hel del gjort under eftermiddagens hetaste
timmar. Hämtar iskallt vatten i ett stort glas och ser till att hunden också 
har vatten i sin skål. 

Undrar om inte detta är det "kontor" där jag är som mest effektiv?

Tystnaden - utöver fågelkvittret - gör att jag kan 
koncentrera mig så bra. 




Och min "kollega" - hunden - hon trivs nog bäst i detta "kontor", 
hon med! 




Inga kommentarer: