ETT TAG SEDAN SIST...


...eller glad första advent liksom! 

Just idag är jag synnerligen glad att jag inte hör till de som behöver förtjäna 
på sin blogg utan att jag sällar mig till den glada skara bloggare som bloggar för sitt
egna höga nöjets skull.

Skulle det inte vara så hade jag blivit utan ost på brödet ett tag nu...
...så här lång paus från bloggen har jag nog aldrig haft innan! 

Dessvärre var det frågan om en synnerligen påtvingad paus.
Jag måste erkänna att jag, under min tid i ofrivillig radioskugga, 
saknat att få babbla ut om allt och inget här på bloggen.

Hur det nu sen blev såhär?

Allt är nämligen lillajulens, eller första adventsöndagens, fel.

Det hade varit full rulle på jobbet hela veckan och helgen hade jag 
tillbringat på kurs och kvällarna hade gått åt till att skicka iväg foton till ett 
fotoprojekt så när jag äntligen efter en tuff vecka landade i mitt älskade soffhörn 
med datorn i knäet så skedde det som man helst inte vill skall ske.
Ja, han jag delar kylskåp med ville pigga upp min slitna uppsyn med en 
rykande - och rasande god - glögg. 

Hade jag varit mer alert, hade glaset varit mindre hett och 
suttit bättre i sin metallbehållare så hade jag kanhända klarat
det hela med elegans, men nu blev det inte så...
Resten är historia. Vissa av datorers huvudkomponenter uppskattar
tydligen inte fukt. Kladdig, och het, fukt i form av glögg är...uppenbarligen rena dödens.

Nåväl, behöver knappast säga mer varav detta avbrott i bloggosfären?

Med detta vill jag påminna; spara regelbundet allt från datorn på externa 
hårdskivor, i moln på digi-himlen, varsomhelst,  bara det finns en backup. 
En olycka kan, av allt att döma, vara framme precis när som helst!

Men nu är jag alltså med dator igen - och allt (eh...nästan allt) viktigt är välbehållet
och i gott skick inkört på denna nya plåtlåda. 

Så ja, en fullt legitim orsak att vara frånvarande ett tag och för de som 
undrar om jag åstadkommit en massa nyttigt och vettigt under tiden utan 
inter-nätet så är svaret....nå nä.

Men en bok eller två (extra) har jag fått läst. 
Så på det sättet har det hela kanhända ändå en positiv sida.
Kanske?

Men ja, jag hade alltså inte fått en pepparkaka i luftstrupen, 
ingen sköldpadda i huvudet, inget drama alls.

Bara drabbats av en dator som ogillade glögg. 

Inga kommentarer: