TILL ÖSTERLAND...

...tänker jag nu styra min kosa för några dagar.
Tänkte besöka en lite "by" med anspråkslösa mängden invånare på knappa 5 miljoner.
Det är nästan lika många invånare som i hela Finland.

Tänkte besöka ett och annat museum där. 
Eller det kanske blir vid bara ett...
...Eremitaget i St Petersburg.

Och kanske jag inte ens hinner med en liten del av det.
Med sina 3 miljoner utställningsobjekt blir det, om man stannar vid varje objekt en minut....låt mig se....fem år och sju månader! Och det utan sov- och matpauser! Någon sade att det tar ca 12 år att gå igenom alla utställningsobjekt. Fast då får man åka hem och sova och äta emellan.
Vi talar stort här! 
Bara vinterpalatset har tusen salar. Och västerländsk konst finns utspridd i 120 av salarna 

Så om ni inte hör av mig på en tid, så....

...vet ni var jag fastnade...;)

1 kommentar:

Grynbär sa...

Trevlig resa! Ser framemot att se bilder på bloggen av staden :)