HOLIDAY BLUE(S)...

...om veckor vore karameller, finns det de man skulle vilja suga lite längre på. Själv har jag just landat från en sådan vecka. Som kunde ha varat liiite längre! Utan större övertalning kunde jag stannat i den verkligheten en liten stund till.

I den ljumma vinden, i doften av hav, i solens värme, i sommarens famn.
Inte kastas tillbaka till snö och kyla...Det är brutalt!
 
Och om det nu skall finnas snö, så passar det mig bra att se på det på lagom avstånd.
Lagom avstånd från snön är när man bara kan vända det ryggen och kasta sig i en pool med varmt vatten, som gör simturen till en njutning...
Och allt det vita som här består av ledsen snö, får gärna för mig hellre vara vitkalkade byggnader. Yta som känns sval och sträv under solvarma händer.
Lycklig och fri som en fågel under en klarblå himmel.
Mmmmmm...
Ord räcker inte till för att beskriva hur jag njutit, som en katt vid ett gräddfat har jag lapat i mig varenda sekund av allt det underbara. Nu skall jag bara försöka kapsla in den sköna känslan och solenergin så den inte förvinner snabbare än solbrännan på näsan.
I lite holiday blue(s)-stämningar i onsdagkvällen.

ett stycke M.

2 kommentarer:

Östervik9 sa...

Vilka härliga bilder:) man längtar tills man kan gå ut utan att se ut som en stoppad korv:)
/Camilla

♥Min Eden♥ sa...

Vilka underbara bilder, du är så duktig bakom kameran!! Ja oj va man längar bort från detta snöblask..lite sol, lite sand mellan tårna, en kall glass, ljumma vindar...suck...
Tack för din kommentar föresten...det värmer :)
Ha det bäst!!
/Nina