MACCHIATO...

...ibland är det roligt att lite skruva till det till eftermiddagskaffet. Oftast blir det en snabb kopp lutande mot diskbordet eller så, men idag kunde jag inte motstå vårsolens lockande viskning på verandan.
Städade bort lite vinterpynt från verandan, för trots att snödrivorna fortfarande tornar upp sig som små berg  därute, så hittade jag våren som smög sig in genom verandans enkla glasrutor.
Både värmen och ljuset fanns där.
Ja..ja ni HAR sett bilden till höger innan...:) Kolla bara stolpen till höger på den bilden - det är den som skymtar på den vänstra bilden. Så....riktigt dags för blommande snödroppar i rabatten är det inte alldeles i den närmaste framtiden skulle jag tro.
Men, det hindrar inte att trädgårdatankarna så sakta börjar vakna ur sin djupa dvala. Jag trodde inte de skulle göra det för att vara ärlig, men visst jäklar!
Det blir en ny vår!
Så jag gjorde det igen....samma sak varje vår...glömde hälften av det jag skulle köpa hem från butiken och trippade glatt ut i snömodden med en rykande färsk trädgårdstidning i ryggsäcken, och en underbar Helleborus i famnen - och det goda kaffet inte att förglömma!

God natt nu alla slumrande knoppar!

M.

Inga kommentarer: