DÅSIGA DJUR...

...Det är oktoberslöhet och -dåsighet för hela slanten här hos oss.
Djuren tycks kunna ta mörkret som kommer krypande ur alla vrår på rätt sätt.
Tänk att bara få krypa upp någonstans och ta en lite tupplur när hösttröttheten gör sig påmind.
Jag blir nästan lite smittad av dessa dåsiga djur. Har en och annan tanke på vad man kunde göra, men att sedan ta itu med det...njaaaa-eeeee....imorgon...kanske....eller nästa vecka...
Jag har tänkt att det kanske finns inbyggt i oss, såsom i djuren, behovet att ta det lite långsammare på senhösten. Som våra förfäder gjorde - typ? Tänkt om jag i år skulle hörsamma det? Ta det riktigt piano några veckor?
Samla lite energi - och inspiration inför julen ? Jag som egentligen blir lite småirriterad på att julen redan börjar synas i oktober lite här och där, den droppar in i postlådan varochvarannan dag i form av reklam...Jag vill inte ha den julen - och absolut inte än!
Det blir ju lite tudelat dethär nu...jag som älskar adventstiden och väntan på julen mer än själva julen faktiskt bromsar ändå allt vad tygen håller. Jag vill hinna njuta av den dåsiga hösten, innan allt det hetsiga som julen onekligen för med sig kommer stormande...
Jag vill och vill inte...
Lite som katt och hund i samma fåtölj...;)
Vill sätta igång med alla idéer jag har, men ändå vill jag hålla avstånd till allt juligt en tid till och koncentrera mig på hösten, och dess dåsighet.
Ja-a om ni inte somnat över mitt dåsiga inlägg nu så...
...önskar jag er alla därute sköööna höstdagar, mysigt mörker - och småsmå julfunderingar (för de lär ändå komma smygande, som små tomtar ur mörkrets vrår.)
Må gott! Tänk pepparkaka, tänd en brasa, kratta löv - eller ta en tupplur!!!
stor kram
M.

1 kommentar:

S o F sa...

Instämmer till punkt och pricka med ditt inlägg.
Jag vill ju inte heller höra talas om den där storhelgen i december ;) utan bara njuuuta av hösten, som jag älskar.

...å så älskar jag kattbilder på bloggar.

Ha det gott och Trevlig Helg!