SÅ BLEV DET JULLOV DÅ


Eftersom jag har ledig fredag i morgon så inleder jag jullovet
just precis NU! Kommer att jobba mellandagarna, men 
om inget speciellt händer så gör jag det så att jag jobbar bara halvtid. 
På det sättet blir det ändå nästan som lite längre ledighet. 
Har kanske nämnt att december och halva januari brukar vara
i min bransch stundvis rätt intensiva, men i år har det
mesta gått som på räls och stressen har lyst med sin frånvaro 
för min del i alla fall. Skönt! 

Lite stressad tänkte jag ändå bli när ugnen igår efter ett strömavbrott
vägrade fungera. Eftersom vi i år skall ha skinka på julbordet -
en skinka som redan var hemma, och en inte alldeles liten skinka
eftersom grabbarna meddelade att de gärna tar med sig hem
lite julmat så de har över helgen - då vill man helst inte bli utan ugn. 

Kollade redan in en ny ugn, och avtalade preliminärt med en
elektriker som skulle komma och koppla den. Lite oklart om det skulle fixa sig innan jul, 
men så när (en annan) elektriker var här och hade ett långt samtal med tekniska stödet 
för Utslagna Ugnar och petade på  diverse knappar och vred på några andra 
(samtidigt) lite så där random, så hostade ugnen igång. Så nu slipper jag åka till endera
sonen för att steka skinkan utan kan kocka på hemma i eget kök. 
Och slipper köpa ny ugn! 

Det är ändå onekligen bekvämast så. 

Det har utlovats snöoväder tills i morgon. 
Får se om jag ställer mig i köket och förbereder lite jul
eller om jag lämnar det till senare och tar med kameran för att
fota lite snöstorm. Det är en av uppgifterna i min vinterfotokurs, och man
kan ju aldrig veta när det vrålsnöar nästa gång. 

Men om jag inte skulle få för mig att dyka upp här
innan det är jul på riktigt, så passar jag på 
att önska er alla därute en 

Riktigt Fridfull Jul! 

 

Inga kommentarer: