KLIVET ÖVER HÖST-TRÖSKELN

 


Det har ju varit kräftsäsong ett bra tag redan, men på grund av 
familjemedlemmarnas osynkroniserade tidtabeller så kom det
sig att årets familje-kräftskiva slank in på september-sidan. 

Brukar bjuda på västerbottenost-paj, som traditionen påbjuder, till kräftorna, 
men faktum är att jag är en urusel pajbakare och ingen i familjen är så där
överförtjust i pajer så där överlag. Så istället blev det en soppa
gjord på rotsaker och med några rejäla nävar riven ost som 
gav soppan en härlig mustig smak. Rentav lite höstvibbar. 
Så september som det är. 

Men soppan var en vinnare! 



I övrigt har jag roat mig med att packa alldeles för mycket
grejer med på vår roadtrip. 

Eftersom jag är en stor vän av hösten, och en stor vän av tröjor så
märker jag att jag packar ner tröjor till lite varje tänkbar väderlek, allmänt passande till olika  höststämningar och (fåfängt nog) enligt olika dagars outfit. 
Är man bara två i bilen så behöver man inte fundera så mycket på utrymmet. 
Isynnerhet som vi kommer att övernatta på hotell/stugor. 
Inget tält och sovsäckar och dynor som tar plats. 

Reser jag utan bil, blir jag extremt noga med vad jag vill släpa på.
Nu packar jag lite mer generöst. 
Mycket mer generöst om man skall vara ärlig. 

Men skyller lite på att vi inte vet riktigt hur länge vi blir på vår roadtrip. 
Alltid bra att ha något att skylla på för onödig packning, heh! 

Men i min värld hellre så än så som gubben tänker - att man alltid kan köpa
längs resan om det är nåt man behöver. 
Personligen känner jag inte så mycket för att jaga runt i butiker
efter det där man kunde ha tagit med sig, men inte gjorde...


Inga kommentarer: