ÄNNU LITE STUGBILDER


Det har hunnit bli torsdagkväll och min jobbvecka är så gott som klar. 
Skall bli skönt med en ledig fredag även om jag har ett möte och ett 
måste-ta-samtal inbokat. 
Vi har ju, gubben och jag, varit lite däckade av kräksjuka som inte riktigt
vill gå om. Alltså inte så att vi kräks längre, men vi märker att vi "har en mage" liksom. 
 Och det tar lite musten av en. Energinivån är långt från den vanliga. 

Så efter jobbet har det blivit att vila. Och det har kameran också fått göra - så 
därför lite bilder från förra weekenden på stugan. 

Däremot har jag läst en hel del nu om kvällarna vilket har varit 
väldigt skönt! I morgon hoppas jag ändå att jag har tid och ork att 
ta mig ut en sväng. Och ta kameran med. Får se hur det blir...



Det har varit underbart varmt även på kvällarna än. Inte nu kanske direkt 
sommarvarmt, men njuter massor av att sätta mig på balkongen en stund efter
arbetsdagen och läsa ett slag. Vi har kvällssol på balkongen och även om den 
nu inte direkt värmer längre så är det ändå skönt att sitta där i den fårskinnsbeklädda
korgstolen och låta sig flyta in i litteraturens underbara värld. 

Har alltså inte varit speciellt aktiv på fritiden denna vecka...



...men lite har jag ändå fått gjort! Inte mycket, som sagt, men
av mängden tomater som hade mognat - och inte mognat - i trädgården
fixade jag till två olika sorters tomatmarmelad. 
En av de gröna tomaterna och en av de röda. 

Fattar inte varför jag inte lagat tomatmarmelad innan? 
Av de gröna tomaterna brukar jag göra inlagda gröna tomater som 
ju är galet gott till kötträtter, men denna gång blev det marmelad.

Har bara smakat på dem då de ännu var varma och jisses vad gott det var! 
Nu längtar jag bara efter lite gott bröd och en ännu godare ost som kan få
gifta sig med marmeladen! 


Marmeladen jag gjorde av de röda tomaterna kanske jag sparar till julen?
Eller lite av den, så tomteröd som den är! 

Inkommande veckoslut skall jag ta mina (matglada) grabbar och åka på 
en slowfood-marknad. Det ser vi fram emot! 


Inga kommentarer: