SISTA SOMMARDAGEN


Klockan blir strax tio på kvällen, och än sitter jag ute på vår balkong och har det ganska så skönt! Över sjön hörs på avstånd ljud av motorcyklar som kanske är ute på en sista (varm) kvällstur. Och ett stycke ifrån ropar kattugglan. Har jag nämnt att vi har en "egen" kattuggla här vid sjön. Ibland hör jag hanen också och årets ungar som tigger om det ännu skulle vara möjligt med lite servering av föräldrarna. Till det svarar mamma-kattuggla med ett småilsket skri som nog får hela vårt husbolag att vakna. 

Var idag och inhandlade lite höstväxter till balkongen. Jag har nog inte riktgt ännu fått kläm på hur mycket eller lite som är lagom här. Sommaren var ju så het, och jag var så ofta jag kunde på stugan, så balkonglivet har mest bestått av att vattna den arma gräslöken och dricka morgonkaffe där. 
Men fortfarande tycker jag att det är alldeles precis lagom med balkong. 
Bara jag får sådana där små detaljer som lampor på plats - vadå, det har ju varit sommar!!! - så skall jag ta er med på en rundtur hos oss. Fortfarande är vi lite småhäpna över att vi landat i en höghusvåning - och trivs alldeles förträffligt!

Inga kommentarer: