KYLIGA VINDAR


 Det går inte att ta miste på från vilket håll det blåser. Som jag skrev i förra inlägget så överraskas jag varje år av hur kallt det är då vinden sveper över havet innan det når fram till stugan. Till i morgon utlovas det stormvindar, så bäst att bunkra upp med extra ved så man slipper gå ut alls...

På spiskransen ligger kikaren så man snabbt kan kika vilka fåglar som har anlänt till viken. Igår hade storskrakarna lite frieri på gång. Tyvärr var de så långt borta att det blev ingen bild, och numera njuter jag (nästan) lika mycket av att bara följa med än att rusa med kameran i högsta hugg. I skrivande stund flyger havsörnen över fjärden. Och måsarna skränar. Ett sommarljud - fast det känns långt till sommar därute. 

Bara jag ätit min frukost klar skall jag gå ut till lidret och rensa upp där. Verkar som om städande och tömmande därhemma smittat av sig och lusten att rensa håller i sig. Bäst att ta tillvara på det så länge det håller i sig, heh! 

Kan gå över vilken sekund som helst! 

Inga kommentarer: