PYNTA INFÖR PÅSK...


Jag har sagt det förr - med åren blir jag mer och mer
lat...eh...sparsmakad i mitt pyntande och donande här hemma. 
'Julgranen' från i julas blev då grangrenarna togs bort ett
'vinterträd' som fått bli kvar tills nu. 

Hade egentligen planerat hänga upp en spegel här men ja...
Det har liksom inte blivit av. Finns så mycket annat att göra, 
försöker jag intala mig själv. 

Tror jag själv på det? Knappast! 

Nå, onekligen började det kännas lite smått malplacerat med
dessa gnistrande stjärnor i vårkvällarna starka sken så
de fick ge vika för:

Tadaaaa....

Påskäggs-installationen! 




När bilden togs är det ännu lite glest av ägg, skall klura ut något 
smått till, fjädrar eller nåt, men idén klarnar? 

Istället för att pynta runt i hela huset har jag skapat en 
årstids- eller högtidsvägg. Smart va? 

Dessutom är vi inte hemma under påskhelgen så
en sådan här minimalistisk pyntning som tog typ fyra minuter att
få till är ju bara guld! 
Okej, sju minuter, om man räknar med nedmonteringen av 
vinterträdet. 

Känns som om den där planerade spegeln får stå och samla damm
ett litet tag till. Tänk vad man kan hitta på under året ännu?
Med lite spik och snöre och ja...återstår att se. 




Inför påsk plockade jag in lite spireakvistar som jag skall ta med mig
och hoppas att det hinner bli lite småsmå mössöron. 

*

Insåg när jag gick en sväng i trädgården att hararna låtit sig väl smaka
bland buskar och så. Likaså märks det att vi i år haft rådjur på besök.

Vi kan liksom skippa det där med att vänta på vilka tulpanlökar som skall
blomma i år.............

..........i takt med att de dyker upp ovan jordytan så 
dyker det nästa natt någon liten bambi och kalasar på
(mina) fräscha primörer! 

Att få till en balans i naturen där alla är nöjda är av det mer knepiga slaget.


Inga kommentarer: