VARKEN HACKAT ELLER MALET...

Jag vet inte…det är något med hur det är just nu. Jag får inte riktigt något till stånd, vare sig hemma eller på jobbet (hoppas lite att chefen hoppar över just det här inlägget då…) Men det bara ÄR så. 
Inget jag kommer i kontakt med just nu blir varken hackat eller malet. Känner mig lite som ett rö för vinden. Otillräcklig och olustig och ostabil och bara liksom…trött.
Kan säkert ha sin förklaring i årstiden och i att min höst varit tung och seg och ledsen och jobbig och jag tycker inte om när det är så…vem skulle nu det, förresten?
Men det känns lite som om alla reaktioner på allt kommer nu när det i övrigt är lugnt och rätt rofyllt. Och det känns lite fel. Nu när många lägen liksom ändå är under kontroll och det finns ett litet frö till ro som stilla gror. Skall det inte tammetusan just då komma en matthet från helvetet krypande och lägga sig som en dyngvåt filt över en. Är det nu sen rättvist? Va?

Men det är ju precis så som det så ofta brukar. Helt utan att vi kan få ha en åsikt om vi gillar det eller inte. Det kanske till och med hör till? Att livet liksom dänger ner en i soffan och säger: "VILA ditt spektakel. Nu är det läge och chans till det!".

Kanske det faktiskt är läge att lyssna då? Fast hjärtat vill fladdra och flyga, planera och drömma, förverkliga och bygga. Fast hjärnan vill leverera som alltid, som en maskin. Kanske det ändå är läge att bara…vara…i….nuet. För en gångs skull?

Knepigt, men jag skall försöka bli bättre på det. Här och nu!



För jag märker ju inom mig att jag behöver på någon skala nollställa mig. Rensa. Inget jag tar i blir varken det ena eller det andra just nu. Allt blir liksom halvdant och oenergiskt och halvvägs och det känns lite främmande. Och inte rättvist mot någon. Allra minst mot mig själv. 

Jag känner mig synnerligen obekväm med att, inte bara lägga mig i soffan, utan dessutom s o m n a  - jo, det ni- där! Och inte bara en måndagkväll, utan också en onsdagkväll - dessutom samma vecka!  

För även om jag inte kanske i vanliga fall heller går i så himla många knop i januari, men i år…nej, vet ni det här tar ändå priset! 

Det blir ju ingen ordning på någonting såhär! Eller så väljer jag att ge efter och så återkommer vi i mars när jag sovit mig genom vintern? Kanske det blir så?

*gääääsp*, får man gå och lägga sig på riktigt nu?
Typ?


Fast vem skall mata fåglarna då?
Ja vem?




Inga kommentarer: