MIDSOMMARÖGONBLICK...

...i en samling udda fotografier :)

Eller Lilla Linnea - kanske det vackraste som uti backorna stå just nu. 
Jag förstår gott att den gode Linné ville ge sitt namn åt just denna väna lilla varelse.
Just nu blommar hon vid stugknuten, längs skogsstigen.

Så vacker är hon!


Så en liten udda bild på ungarnas "sallad".
Ibland får man leka med maten lite grand, inte sant ;)


Skylten på väggen - så jag vet var jag är ifall jag skulle glömma det...
Kanske den absolut mest onödiga pryl som jag har!
Och då äger jag som sagt varken champagnevispel eller elkonservöppnare så detta måste nog höra till de prylar som toppar listan vad man kan leva utan.
Men den är lite skoj i alla fall.
Fick den som gåva i samband med något annat köp. Jag hade visst att välja mellan skyltar som:
"Vi är i trädgården" (men det vet alla jag känner, är jag inte inne så är jag i trädgården)
"Vi är på stranden" (men kommer någon hit, så ser de att vi är på stranden - här är bara strand liksom)
...så det blev denna version.


Äldre ungen hade samlat ett underbart och glatt gäng tokstollar som tyckte att havsvattnet var varmt nog för sysselsättning av detta slag. Själv har jag med tillspetsat mod, kombinerat med envishet, dumdristighet och pur finsk sisu doppat mig som hastigast i havet som inte precis omsluter en som en varm famn utan mera ger en en gastkramande, iskall megaörfil. 
Det är INTE varmt i havet! Bara så ni vet!
Man måste vara +/- 20 för att utsätta sig för dylikt...hehehehe...

Vid fyllda 40+ så kan man njuta av havets dagg i form av rosmarin på trappan...
(rosmarinfakta hittar du här - också det där om havets dagg)

Och för att ge riktig medelåldersvarning...
..till kvällens slut en solnedgång som har samma gyllene ton som konjaken i glaset som hällts upp för att ens lite hålla värmen i den svala sommarnatten som inte tar slut.
Stugterassen är vänd mot väst-nord-ost så härifrån kan man den här tiden på året skåda både solned- och uppgång om man bara orkar hålla sig vaken....;)

Solen halkar bara ner ett tag bakom granskogen innan den igen visar sig ett stycke till höger.

Visst är det lite magiskt?
Med dessa nätter som inte är!


1 kommentar:

G:a Affären sa...

Tycker så mycket om dessa ögonblick du visar och Lilla Linnea är också en av favoriterna här.
Det ser ut som Midsommar blev en fin helg med magisk sol, både ned och upp.
Läste inlägget om Feng Shui och ser att jag aldrig sände iväg kommentaren...jag har mycket att jobba med och det tynger för tillfället.
Önskar dig fina dagar!
Kramar Cia