BORT RISKOR OCH TALLKOTTAR...

...här kommer jag!
Sen är det ju en annan sak, att varken riskor eller tallkottar verkar bry sig föga hur mycket jag än hojtar.
Det är nog bara att ta krattan i vacker arbetshandsbeklädd hand och börja röja.
Första besöket på stugan för i år. Det röjs. Både inne och ute. Inne sopas mösslort och torkas flere månaders damm. Ute putsas stranden fran vass och stigen till toa från ruskor, riskor och tallkottar.
Sen finns det lite större ruskor i lite större dimensioner att ta itu med.
Vi har gallrat i skogen under vinter. Eller Det Har Gallrats rättare sagt. En maskin har kommit och tagit med sig stockarna och lämnat efter sig en rejäl mängd kvistar.
Det blir att släpa och städa både ett och flere veckoslut.
Men jag måste säga att jag är verkligen nöjd med dem som gjort jobbet. Det ser inte alls ut som en monstermaskin skulle tagit en genväg genom skogen, det enda man märker på att ett hundratal stammar försvunnit är att skogen nu är ljus, luftig, skön.
...ja och så de där prydliga högarna här och där med granruskor och -riskor förstås.
De som skall bort.
På nåt sätt.
Det blir nog att fixa till litet arbetsläger här inom kort.
Äldre sonen med kavalleriet av kompisar är hjärligt välkomna riktigt när som helst...hihiiii!
På tiomangubbar fixas det på nolltid. Nästan. Eller det är ju så jag skall framställa saken - right?
För Aida var det stugpremiär. I skrivande stund sitter vi på terassen i aftonsolen. Hon i famnen, så skrivandet går lite långsamt. Fast det vet ni ju inte, för sånt märks inte i läsandet ;)
Själv borde jag läsa, plugga (har ni hört det förr???) Är bara så omotiverad på det just nu. Är du, som läser, min arbetsgivare, så kan du ju låta bli att fästa vikt vid det där sista...hahahahha.
Kan inte rå för att mina tankar snurrar kring mitt boende. Framtida boende. Kanske.

Har lämnat mitt anbud. Konstigt nog är jag ju inte den enda intressenten av den vackra lägenheten, så vi får se hur det går...
Jag velar, och uppväger, och funderar fortfarande medan jag rycker och river i riskorna.
Tur att det finns andra sortens tallkottar - också!

Den lokala lilla matbutiken här har förvandlats i och med ägarbyte från en butik där man inte ville hitta nåt man ens ville köpa till en butik där man glatt köper allt man behöver - och så en hel det som man tror man behöver.
Vilken skillnad på samma kvadratmetrar!
Snyggt!

Nu skall jag gå och ta mig en tallkotte! Ta du en också!

En kåd-doftande havsfrisk kram till er alla!

M.

Inga kommentarer: