SNÖÄNGLAR...

...är inget att rekommendera. Mänden snö börjar bli av den kalibern att det finns en uppenbar risk för att snöängel-lagaren eller -lagerskan försvinner djupt, djupt in i snötäcket.
Och där vill man ju inte bli och ligga medan adventstiden rusar förbi.
Det finns ju så många andra sätt som man kan njuta av snön av. Man kan till exempel skotta snö var och varannan dag, man kan roa sig åt att försöka hitta sin bil varje gång det snöat och hoppas på att när man börjar skotta fram något obestämt därute i morgongryningen inte har misstagit sig och står och skottar fram vedlidret i stället...
Man kan utmana sin fantasi genom att försöka hitta på ett behändigt sätt att rumsren-träna en liten valp som tycker det är lite otrevligt med iskall snö som duttar en därbak varenda gång man knäar därute som duktig valp  b o r d e göra...
Jag skulle också vara aningen svår att övertyga om att det är så jag skall göra!

Man kan njuta av att se till att småfåglarna får mat, så de klarar av den isande kalla vintervinden, som verkar vara närvarande så fort det inte vräker ner snö. Det gäller bara att  k o m m a  i h å g  var fågelbrädet ligger.

Bäst är det ändå när isande nordan kombineras med snövräk.
Sånt gör mig extra glad, framför allt om jag tänkt göra nåt annat än skotta snö någon kväll!
Ni kommer ihåg dethär? Mitt staketbygge som fick mig att smälla i hängslen och pösa av händighetsstolthet. NU skulle min hund minsann kunna släppas ut utan att jag behövde oroa mig på att hon skulle smita innan jag fått henne gränstränad...

...Någon fjuttig liten centimeter snö till och hon kan VANDRA ÖVER staketet!

*I'm dreaming of a white Christmas*
Visst - men det är liksom bra nu! Jag är så nöjd så!
Det är vitt, det är vackert, det är vinter - och just enough now!

I morgon hoppas jag på lite (sol)ljus, så jag kan ge mig ut och försöka fånga det Stora Vackra Vita på bild. Att fota snö är svårt, tycker jag - det blir liksom bara platt.
(förresten...oj om det skulle vara så på riktigt också och inte bara på bild....hehehee.)

Snökram -  kramsnö - till er alla!

M. 

1 kommentar:

Gela sa...

Känner igen det där med att det är svårt att fota snö. Blir aldrig riktigt bra för mig. Ha en fin dag/Gela