ÄLSKADE, ÄLSKADE LILLA SKRÄP...

skorpan, lillagubben, pyret, grodan...ni vet, ord som kan ha så många betydelser!
Lilla skräpet är för mig så fyllt av kärlek som det bara kan vara.
Ett litet skräp kom in i mitt liv för tolv år sedan. En liten groda.

Då, som nu, känner jag just såhär:

I morgon fyller du tolv år.

Du skall veta att jag älskar dig så!

Jag älskar din spontanitet, din förmåga till empati, ditt sinne för rättvisa.
Ditt vilda temperament, ditt ärliga, härliga sätt att vara just du!

Jag beundrar din styrka att stå på dig, din förmåga att utrycka dig, din filosofiska läggning!
Jag är så glad, och tacksam, att just du kom till mig - i mitt liv!

 Jag är så rörd över att du ser de svaga omkring dig, att du har ett hjärta som ömmar för dem. Att du ställer dig upp och försvarar dem som behöver det.
Kanske för att du själv inte alla gånger har det så lätt, gör att du ser andra som kämpar, och jag är så stolt över det du gör!

Jag kan komma på tusentals underbara stunder med dig, men dem sparar jag i mitt hjärta - för all tid.
Snart lämnar du barndomen bakom dig, och traskar in i ungdomen.
Tillsammans skall vi traska genom de åren, men jag vet en sak som kommer att bära dig genom livet:

Du har ett hjärta av guld!


Grattis på födelsedagen,

MITT ÄLSKADE, ÄLSKADE LILLA SKRÄP, BÄSTA UNGEN I VÄRLDEN!

-Mamma-

4 kommentarer:

SIGURDSBERG sa...

Så fint skrivet!! <3 Spara texten nånstans, så du kan ge den åt honom när han fyller 18!
//M

SoF@Format900px sa...

Här kommer ett cyberspaceGrattis till sonen.

Orden till honom rör mig nästan till tårar. Du skriver alltid så fina texter i din blogg men idag blev det extra personligt och vackert.

Varma hälsningar!

(Kallaste natten för säsongen här nere i Västsverige i natt - minus 5 grader ute när vi gick upp idag)

X-SoF

♥Min Eden♥ sa...

Jag får tårar i ögonen, det var så fint..."skräp"ets mamma kan verkligen utrycka sig i ord :)

Östervik9 sa...

Tänk vad tiden går fort, barnen växer så snabbt att man knappast hänger med.
//Camilla