SNÖKAOS


 Som om det inte var nog med den snö som kom till helgen. 
Natten mellan måndag och tisdag vräkte snön ner. 
Hela tisdagen vräkte snön ner. 
Trafiken var i kaos. Att ge sig ut på vägarna med sommardäck
var bara att glömma. På eftermiddagen mätte jag dryga 20 cm snö
på mitt biltak! Och efter det snöade ännu mer...

Den närmaste officiella mätstationen meddelade ett snödjup på 27 cm.
Från att ha varit barmark förra veckan.  Och vi lever sista veckan i april! 

Meteorologerna myser över att sådana här väderfenomen sker bara någon
enstaka gång under ett sekel. Kunde vara ännu mer sällan om man frågar mig...

Valborg och vitsippor om en vecka - jo pyttsan! 

*

I skrivande stund är det onsdagkväll och snön smälter sakta, sakta
bort. Men det finns ju ett bra lager att ta av liksom, 
så helt i ett nafs går det inte! 

I morgon bär det av till stugan för en vecka i alla fall. Har suttit här 
i mitt soffhörn och skrivit lite listor på vad allt skall med. 
Trots alla dessa år(tionden) med stuga så är jag ändå alltid lite ringrostig med
att faktiskt få med allt så här i början av säsongen. Därav listor! 
Alla tvättade sängkläder, gardiner, 
borddukar, handdukar. Tvättmedel, schampoo. 
Datorer och sladdar, böcker, kryddor. 

Hemma blir ännu alla plantor och andra växter som skall
få flytta ut på sommarbete. Bara det nu blir sommar, heh! 

Inga kommentarer: