SNÖ VAR ORDET

 


Jäklar, vad det har kommit snö den senaste dryga veckan. En snöstorm per veckoslut! Så här ser det ut från köksfönstret och det är min bil där på bilden. Innan den blev fram-skottad syntes bara en liten bit av däcket...

Det är sådana här dagar som jag, med min rygg som trilskar, tänker att det här med lägenhet var ett ovanligt bra val. Dessvärre har jag skaffat en del grejer från nätaktioner som skall till stugan och hade tänkt att jag kör dem till stugan här endera dagen. Men med denna mängd snö lär det inte bli i närmaste rappet precis. Vi har alltså inte väg plogad fram till stugan. Och även om jag kunde få någon att ploga så syns det inte var mina nyuppgrävda rabatter är och vill helst inte att man kör sönder dem. Skall komma ihåg till nästa vinter att sätta upp granruskor så det är tydligt var man kan ploga och var inte. 

Skulle ju vara skoj att vara någon weekend på stugan också på vintern - då det är mycket snö. Vid hyfsad barmark har jag ju varit där vintertid många gånger. Och då körde jag fyrhjulsdrift. Vet inte riktigt vad jag tänkte på när jag bytte till tvåhjulsdrift. Dessutom har vi förnyat våra värme-element i stugan, så det skall säkert hållas bättre varmt i stugan framöver när snön viner i knutarna. De gamla var över 30 år gamla och orkade inte riktigt värma när det var kallt på riktigt. 

Har semester om en månad - om man är lite optimist så hoppas jag snön smält så mycket att jag kommer fram till stugan då. Återstår att se...

Finns ju en 50/50 % risk att det kommer lika mycket snö till som att det smälter ner till hälften. 

Men ändå. Idag sjöng mesarna för fullt där ute. 


Inga kommentarer: