PROJEKT SKOGS-/SKÄRGÅRDSTRÄDGÅRD


Ja-a...med den här takten kommer det att bli en trädgård här någongång år gråa-hår och åderbrock. 
Om man skall se något bra i den här pandemin så verkar det vara att alla praktiska typer som kan 
1. snickra eller andra praktiska göromål. Elektriker hör också dit. Likaså rörmokare. 
2. köra en traktor och/eller innehar en lastbil
har riktigt väl förspänt för det tar tiiiiid att vänta på dem. 
Glad för dem förstås, men mindre glad att egna projekt drar ut på tiden.

Man ja, här skall det bli en rabatt hörni. 



Och här. 
Den här bilden (med sina fönsterspeglingar) säger allt om varför man inte här gör ett skvatt bara med en spade. Är det inte sten så är det rötter. 

 

Nå...i väntan på att det skall börja hända något i trädgården, att jag får köra händerna i myllan och gräva ner en och annan blomlök så kan jag följa med mesarnas höstsysslor. Jag är barnsligt förtjust i mesar och gråsparvar. Och en absolut favorit bland dem alla är tofsmesen. Skogens lilla tomte, som med sin tofs ser ut som ett litet väsen med luva. 
Till min glädje var det några individer som följde med vad jag pysslade med då jag höll på därute i...det so skall bli en trädgård. 

Skön helg gott folk. 

1 kommentar:

himmelstäppan på smultronbacken sa...

Spännande projekt på gång! Tofsmesen är ju verkligen en liten gullig fågel men inte synlig särskilt ofta här hos oss. (Jag kanske inte befinner mig på rätt ställe bara?!)
Skön söndag önskar Åsa