DAMMAT AV...


...penslarna har jag idag. 

Jag har aldrig målat speciellt mycket, men gillar det så varför
jag inte målar mer vet jag faktiskt inte riktigt. 

Men idag har jag ändå dammat av målarpenslarna. 
Det är nog säkert tio år sedan jag senast målat en tavla! 

Då var det också en svartvit en. Jag hade lovat lillungen
att jag skulle måla den klassiska bilden av Tintin som springer med
hunden Milou med en måne i bakgrunden. Jag målade en eftermiddag
då han låg förkyld hemma och ville att jag skulle vara "nära" fast han
mest sov. Så där som barn är när de är förkylda. 

Föga anade jag att den tavlan skulle följa med när den unga mannen
nu flyttade hemifrån. Och dessutom få paradplats i hans nya lägenhet. 
Lite gulligt! Heh! 

Tintin tavlan ser dock lite ensam ut där på hans vägg så 
han beställde en ny tavla av mig som skulle vara 
svartvit, klassisk, med lite retro-seriefigurs stuk. 

Vem skulle inte vara bättre till det än goa gamla Musse?



Inga kommentarer: