VÄXLANDE VÄDERLEK...




Godmorgon från stugan! 

Jag har äntligen börjat på allvar sammanställa mitt andra slutarbete. Eftersom jag vet att jag ingen annanstans kan koncentrera mig så bra som på stugan så packade jag ihop mig
och kom körande i torsdagens snöyra ut hit till udden.
Skrev hela gårdagen och fick upp en sådan där underbar flow som 
man ständigt borde få jobba i. Den vill inte infinna sig riktigt alla gånger, 
men igår var en sådan dag.

Så inne i mitt var jag att jag knappt märkte var som hände utanför fönstret innan
lillungen textade mig från Åbo. 
"Här är helt galen snöyra"
"Här skiner solen" textade jag tillbaka. 
(ja, vi skrev lite annat också, men det besparar jag er...heh). 

På eftermiddagen började jag lägga märke till att det var ömsom soligt, omsöm mörkt
och samtidigt som jag steg upp och sträckte på benen lite så knäppte
jag en bild från terassen ut mot fjärden. 

Mellan bilderna ovan är det bara ett par timmar.
Mellan bilderna i översta raden bara ynka 20 minuter!

Snacka om omväxlande väder liksom. 



Bilden ovan är från i morse.
Under natten hade hela fjärden fått ett tunt istäcke. 

Kilar till utetuppen (ja det är friskt...) och passar på att
slänga ut lite nötter åt fåglarna. När jag kommer in har kaffevattnet kokat upp,
jag sätter mig vi d datorn, skriver det här inlägget och skall ta itu med skrivandet.

Senare idag blir det nog en promenad i skogen.
Det är en strålande vacker vinterdag! 



Inga kommentarer: