DEN DÄR INNERLIGA...

...känslan när allt känns riktigt, riktigt som det ska.

När solen äntligen värmer, när saker man borde gjort är gjorda, när agendan framöver känns som om den i alla fall skulle vara aningen under kontroll. 
Och man känner att allt bara kan bli ännu lite snäppet bättre.


När den där känslan av enkelt välbehag och nöjdhet sprider sig i kroppen.
Hur underbart är inte det?

Även om jag vet att jag har några riktigt arbetsdryga veckor framför mig, både arbetsarbetsmässigt och fritidsarbetsmässigt, så känns det att saker och ting går nu åt rätt håll.

Kanske såpass arbetsdryga att jag antagligen tar en liten paus från bloggen till och med? Även om det händer en massa underhållande och intressanta saker runt mig, så känner jag att jag inte riktigt kan ta och omvandla allt det till ens en uns underhållande text för att det finns så mycket annat som också kräver mer av min närvaro just nu.
Det kommer att finnas så mycket som jag vill dela med er, men det får vi ta sedan.
När allt stöket är överstökat


Om tre veckor hägrar semestern, och mycket skall hinnas med innan det.
Men mellan varven skall jag försöka hinna passa på att njuta lite av försommar och sol också.

Åtminstone någon dag nu och då :)

I morgon(kväll) är en sådan dag.
Då tänker jag tända grillen, bjuda de bästa på något gott i kvällssolen.

Det är nu bara så att det allra bästa är de där helt vanliga stunderna som får en liten guldkant av de personer som förgyller dem.

I väntan på det!



1 kommentar:

G:a Affären sa...

Kikar in och läser dina inlägg, tankeväckande och underhållande, som vanligt.
Det jag skulle dra in på är definitivt maten, jag skulle sluta äta kött och återigen bli vegetarian. Annars tycker jag att jag har det mesta och är nöjd med det, men ärligt så brukar jag inte allt som finns omkring mig...
Om jag skulle göra mig av med hälften blir det genast svårare, jag kan konstatera att det mesta dock är gammalt och begagnat.
Förstår om du funderar på en bloggpaus men sedan vill jag gärna ta del av händelserna i ditt liv!
Önskar dig fina dagar,
kramar från mig, /Cia