CARPE DIEM...


Fånga stunden, fånga dagen, fånga ljuset.

Det finns något märkligt hoppfullt i en sol som lyser årets första dag! Det känns rent, ljust coh nytt. Precis som det nya året skall kännas.


Nyår, tid att minnas tillbaka på det som var men också planera framåt. Nya rena oskrivna blad.

Ni vet känslan man har när man börjar skriva en ny dagbok, de som gör det vet. Man sitter där med blanka sidor och har ingen aning om vilka händelser och tankar och känslor dessa sidor kommer att fyllas av. Det är nästan lite andäktigt.


Lite samma känsla får jag då jag kliver ut i orörd snö. Här går jag och lämnar spår, snart kommer någon annan och lämnar sina spår. Det som nyss var orört har fått en historia att berätta. I min trädgård finns mycket som minner om året, årstiderna som gått. Och en underbar massa snö, som bidrar med att täcka in det som varit i ett mjukt, tyst täcke av något nytt.

Snön är just nu, men under snön sker saker. En ny vår ligger där och väntar, ett nytt år ligger framför oss.


När jag står där i kylan, med näsan mot den bleka vintersolen och drar in den iskalla, friska januariluften fylls jag av glädje för det som varit, och nyfikenhet och tilltro för det som skall komma.



Nu har jag ju ingen kristallkula att spå i, dessutom vet jag inte ens om jag skulle vilja veta...
Men i min lilla kristall speglar sig solen, vinterljuset, det räcker för mig:)

ETT RIKTIGT LYCKLIGT ÅR
vill jag önska er alla!
Idag är första dagen i resten av ditt liv!
...och glöm inte; man har så roligt man gör sig;)
(själv skall jag gå och tömma diskmaskinen...DET lär jag inte slippa 2010 heller, hehe)
Innerligt varm vinterkram till er alla!
M.

6 kommentarer:

♥Min Eden♥ sa...

M...Vilka underbara bilder!
Ett Gott Nytt År till Dig!!

Jojo sa...

Härliga bilder, rena kan man kort o gott säga :)

Ha en fin första dag på året 2010!
Ska själv ta o fylla diskmaskinen nu ;)

Kram / J

annashusidingtuna sa...

Tack för dina stöttade ord till mig, vet inte om jag tackat dig tidigare!
Men nu är vi hemma ialla fall.
Kram och gott nytt år!
Anna

S o F sa...

Det låter härligt att kunna känna så inför det nya året.

Önskar jag kunde...

Tack för titt-in hos mig - det värmer!

En riktigt god fortsättning på det nya året, 2010!

Home No.1 sa...

hej M...tack för din underbara blogg!
Många nyårskramar Annica.

Viola_T sa...

Härlig liknelse med snötäcket och oskrivna blad. För så känns det ju! Helst vill jag inte gå på detta vackra kalla sockerartade annat än på skottade stigar.

Tuvull önskas ett Gott och fröjdefullt 2010!