ETT NYTT TRÄDGÅRDSÅR...



…och en sväng i trädgården på jakt efter de där småsmå efterlängtade tecken på liv.
Någon liten krokus här, kärleksörtens knoppar. Klematisen ser inte så himla levande ut, men
det brukar den inte göra ännu den här tiden.

Den kvarglömda urnan med taklök talar sitt karga språk, allt övervintrar inte.
Kanske en liten rostig urna ändå var för kargt för den tuffaste av alla?

Solen har gått i moln och innan jag ger mig ut på promenad med hunden kryper jag upp
i mitt älskade soffhörn med en kopp kaffe och bläddrar i några trädgårdstidningar.

Har nog viktigare saker som jag borde ta itu med, men lite verklighetsflykt nu och då
skadar väl ändå inte, eller hur?

Var skall jag placera mina nya pallkragar? 
Skall jag ha utemöblerna på samma plats i år som
i fjol? Visst var det en bra plats, med vandrande skugga från pilträdet?
Vad skall jag satsa på i blomlådan vid "lilla parkbänken". Pelargonerna borde
få ny mylla! Skall jag ta itu med det idag? 
Eller skall jag istället såga de där brustna grenarna från
aroniabusken? Jag ser grenarna från min plats i 
soffhörnet, de hänger där lite ledsna.

Jo, jag skall nog ta itu med det just nu! Annars är risken stor att jag fastnar
här i världens bästa soffhörn…

…men var lade jag grensaxen nu då…?

Sen drar jag iväg på promenad innan jag packar skolväskan min inför
kvällens kurs. 

Inga stora nyheter, eller tankar, bara skön avslappnad vardagstillvaro, 
lite sådant idag, från soffhörnet hos

1 kommentar:

himmelstäppan på smultronbacken sa...

Små tankar kan också vara bra och viktiga!
Lycka till på kursen och må så gott.
Kram Åsa