MÅRBACKA...

Hej alla smultron! Länge sedan senast!

Det har varit ett förfärligt rännande för min del de senaste veckorna...kurser, resor hit och dit, jobb...men nu skall det lugna ner sig hoppas jag!

Länge sedan är det också som dessa Mårbackor kom i min ägo...Talade häromdagen med givaren, och vi kom till att jag fick sticklingarna samma år som min äldre började skolan. Öh, hjälp! Det betyder ju att dessa är nu...låt mig se; 14 år gamla! Ojdå!

Under årens lopp har jag sparat dessa tre moderplantor som gett upphov till en hel hop sticklingar. De har överlevt flytt och övervintrat på de mest lustiga ställen...Ibland i källarens mörker, ibland på svala verandor, eller som i år när vintern var så ilsken - inne i vardagsrummets värme...Och allt klarar de av! Utan att blinka!

Sanna fighters!

I år skall jag belöna dem med lite ny mylla. Ja, krhmmm...för att vara ärlig så har de inte ens fått den omvårdnaden alla år...

Och ändå ger de mig dessa underbara knoppar....om och om och om igen!

Jag blir så glad när jag ser att det är dags igen för en ny Mårbackablomning!

Nu är det vår - på riktigt, trots att det vräkte ner snöflingor stora som en medelklassbil (minst!) idag. Men det räknas inte!

Grillen är också testad...så nu inväntar vi bara lite värme! Jag är redo:)!

Ha en skön lördagskväll! Nu skall jag ge mig ut på bloggtur, har en massa att ta igen!

P&K

M.

Inga kommentarer: