GOSH...

Ja, jösses så få timmar det just nu finns i mitt dygn.

Men jag visste ju om det, att våren skulle bli så här. Och det är alldeles underbart.
Bloggen, den får tyvärr se sig degraderad i viktighets-rangordning för stunden.

Från kursen vid Hornborgasjön med alla tusentals tranor och svanar och andra fåglar
kom jag hem till Finland för att jobba tre dagar och så åter igen sätta mig på båten 
till Sverige för följande fotoutmaningar. Deltog med min kompis i en workshop
på Kolmården vilket visade sig vara ett riktigt givande foto-veckoslut på många sätt.
Kom hem med en hel del nytt i fotoinspirationsväg vilket alltid känns bra! 

Datumet för inlämnandet av examensarbetet tickar obönhörligt närmare hela tiden, 
och känner att jag skulle behöva justera lite här och lite där än på texten. 
Det är så det är, de där sista minutens justeringarna känns så himla jobbiga.
Man vet ju inte om de egentligen tillför något eller om de bara är totalt onödiga. 

Och ändå är jag där och justerar...

Ja, ja...
Till helgen skall jag iväg och fota fiskar och reptiler så det blir minsann
igen att packa fotoryggsäcken och ge sig iväg. 
Har ett par tidningsartiklar som väntar på att bli skrivna.
Tack och lov för ljusa vårnätter nu, liksom...heh! 
Och en deadline som jag inte riktigt vet om än. Tur det. 
Vet att det är snart, men kanske lika bra att inte veta hur snart...
En är ju tidsoptimist. Hur bra det nu sen är?
Och så var det det där med jobbet som begränsar fritiden så besvärande ibland.

Men till Valborg skall jag se till att släpa ut mig till stugan.
Öppna upp där (ja, jag har verkligen inte varit ute där än i år!)
och bara njuta några dagar, sova med fönstret på vid gavel
mot havet och vakna till flyttfåglar och andra vårljud. 
Tända en brasa för att jaga bort vinterfukten från stugan
och vädra vintern ur sängkläderna. 

Gosh, så jag längtar! 


Inga kommentarer: