KYLIGA NÄTTER...

...varma dagar.
September är nog en riktig favorit bland de där tolv!
Lite som april, fast tvärtom. Det är inte ljuset som lockar, det är skymningen.

När jag då gav mig ut och lunka runt på kvällarna, var det koltrasten som höll oss, 
mig och hunden, sällskap.
Och ljuset. 

Nu är det tyst, stilla skymning. 
Det är fint.

Jag gillar inte att löpa när det är varmt. 
Jag älskar att göra det när det är svalt, kallt.

Så där som i april - och i september.
Motpoler, och ändå så lika.

När ljuset, eller skymningen, hur man vill, är där. 
Och man kan nästan ta tag i det.
Med sina bara händer.


3 kommentarer:

Himmelstäppan på smultronbacken sa...

Vackert...

Jii sa...

September är min favorit också. Intensiva färger så som klarblå himmel, brandröda lönnlöv och den där speciella guldgula på avsnaggade åkrar

Anonym sa...

ja, det är så otroligt fint just nu. Borde bara få bönderna att vänta ett tag med att plöja åkrarna...;)
Tuvull