DOFT...

...alldeles på riktigt!

Hade planerat in lite pepparkaksbak till den inkommande weekenden, men eftersom både lillungen och jag bestämde oss på eftermiddagen att det nu är så synd om oss just idag, att vi bara måste få gotta oss i lite pepparkaks-deg, peppakaks-doft och pepparkaks-bak just i kväll.

Lillungen har varit däckad av förkylning nu sedan fredagen, och jag hade bara så mycket sådant att ta itu med under dagen, sådant som jag inte tycker om men måste.
Och är det så att det är synd om oss. 
Ens lite, så tar vi tillfället i akt och gör något som man blir på gott humör av på kvällen.

Pepparkakor gör en, om inte snällare, så i alla fall på betydligt bättre humör!
Och jag känner mig redan som en mycket behagligare människa nu när jag försett mig med lite deg, lite doft och lite färdigt pepparkakshjärta. Prima produkt! Om man skulle skicka lite pepparkaksdeg och en massa brödkavlar och hjärtformar till världens alla krishärdar. 
Tror ni man har en chans på Nobels fredspris med en dylik handling? 
Inte? Att det behövs lite mer?? Hmmm?


Men ta en pepparkaka du med - bara för att testa!

Jag lovar - världen blir bums en lite bättre plats än den var innan!

4 kommentarer:

SIGURDSBERG sa...

Hih, nu kan JAG inte låta bli... varför alla bindestreck i pepparkaksorden...? :)
På tal om att tycka synd om sig själv... fick idag höra att jag pretty much får göra om allt som jag hittills gjort med mitt data i gradun. Vet inte VAD jag skall stoppa i mig för att hitta den där bättre platsen ni funnit idag!

Maggi sa...

Oh, no...låter som om inte pepparkaks-deg-doft-bak riktigt skulle hjälpa. Eller så blir mängderna ganska stora? (heh, bindestrecken var bara på skoj, för att poängtera lite allt det man kan koppla ihop med pepparkakor :)) Lycka till - fast på nåt sätt känner jag att du fixar det!

SIGURDSBERG sa...

Jaaaa, visst blir det fixat. Tar bara ännu lite mer tid o besvär, men så har jag aldrig träffat en graduand som tyckt att arbetet var lätt heller :)
Tycker bestämt att man kan smälla in ett streck i ordet gradu-helvete...

G:a Affären sa...

Ljuvlig färgsättning, till och med den vackra katten stämmer in i det hela. Så duktig du är att fota!
Jaa, jag ska verkligen fuska mig igenom den här julen, blir rätt så ensam med en unge i Australien och en i USA.
Visst blir världen bättre med peppar-kakor, men det ska vara peppar-kaks-hjärtan!
Hoppas lill-ungen blir frisk snart!
Kram
/Cia