EN JULI GÅR SÅ FORT...




Ja, men nu är jag ju medveten om att det är rätt många dagar kvar av juli, 
så på det sättet är det inget större problem.

Problemet, som verkligen inte är ett problem egentligen, är att jag gav
mig själv utmaningen att rensa ut i hem och koja. En dag per antal dagar skulle
ut. Så hade jag tänkt det - men det sket sig.

Inte så att jag inte skulle sopa ihop mängden utrensningsbart nonsens utan
helt enkelt på att jag inte varit hemma så mycket, och att de där
stunderna då man är hemma och svänger så finns liksom inte
tid att rota fram grejer att göra sig av med.

Näe...det får bli ett projekt för någon höstmånad har jag insett.
Hur tänkte jag ens då jag först tyckte att juli-månad var en bra månad 
för dylikt jippo? Så fel tänkt var det, juh! 
Har jag haft mitt skrot i rätt många år, så blir det inte värre av att ha det i 
ett par månader till. 
Men sedan blir det röjas av! 

*

Just nu är det lite spännande tider för
här på weekenden gick mitt längsta objektivs autofokusering i kras.
Det fokuserade plötsligt lika bra som jag skulle göra om 
jag hällt i mig en helflaska rödvin på kort tid. 
Alltså med inget vidare bra resultat. Egentligen eländigt suddigt.

Nu är det bara det att jag skall upp till Kuhmo, vid ryska gränsen,
 för att fota björnar om en dryg vecka och då hade det 
varit skoj med ett riktigt långt objektiv. 
Kan inget annat än hålla tummarna att de hinner få det fixat.
Gudarna vet vart objektivet skickas för reparation, men jag 
såg över axeln när killen skrev en kommentar:
URGENT!!!

Det är det minsta man kan säga...
Annars blir det foton med små bruna pluppar föreställande björnar på 
låååångt håll. Kanske så man inte ser om det är en kotte jag fotat
mitt i all skog eller en björn. Ja, ni förstår mitt dilemma?
Se kan det ju hända att det inte blir några björnar alls. 
Det vet man ju inte heller i och för sig.

Kanske det blir bara mygg?



Inga kommentarer: