MERRY VAPPU...


Jag känner att ett sådant där lite vansinnehysteriskt skratt ligger 
och gurglar i mellangärdet när jag kikar ut genom fönstret.
Här hade vi tänkt sitta och fira Valborg. 
I skrivande stund känns det inte helt aktuellt med 
skumppa och sill i trädgården...




Visst fylls jordens vattenreserverna på och visst vet jag att aprilvädret kan vara synnerligen lynnigt.
Men  ä n d å !!!

*

Tänkte förresten passa på och påminna om en liten grej när nu vårvädret 
har backat så här radikalt. Många fåglar har redan hunnit lägga ägg och när
det nu är så här kallt så är det jättevikitigt att honan får ro att ligga på äggen.

Så undvik att gå nära holkar, eller på ställen i naturen, där du misstänker att 
det kan finnas fåglar som lägger ägg. Fåglarna blir lätt skrämda när
man kommer för nära och flyger då iväg. 
Om du ser att en fågel nu lämnar sitt bo så är det bästa 
du kan göra att gå bort så honan kan återkomma till boet så fort som möjligt.

Som ett litet tips på hur man kan vara lite hygglig mot naturen :).






Men i övrigt är det väl bara att sitta inne och vänta ut snöstormen (igen).
Och vara lite småsurmulen så där.

Och låta bli att tänka på att det funnits gånger då man
firat Valborg i t-skjorta ute till havs.

Hmmmppfff....!

2 kommentarer:

Mamabear sa...

Very happy wappu även till dig min vän! Idag känns det äntligen igen som vår. Oooh som jag älskar solen o fågeltvittret o dofterna :)

Maggi sa...

Tack samma, kära du! Kände första vinden mot min kind idag som var varm, smeksam och snäll :). Det blir sommar any day now!